DOTYCZY TYLKO KLIENTÓW BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI.
1. Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę Sprzedaży może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem kosztów zwrotu Produktu Sprzedawcy wskazanych w punktach 12. i 16. poniżej.
2. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od daty wydania Produktu Konsumentowi (lub wskazanej przez niego osobie trzeciej), a w przypadku Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie przez Konsumenta (lub wskazanej przez niego osoby trzeciej) ostatniego Produktu, partii lub części.
3. Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
4. Oświadczenie można złożyć korzystając z formularza, dostępnego TUTAJ
5. Do zachowania prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży wystarczy wysłać oświadczenie o odstąpieniu przed upływem terminu.
Oświadczenie należy wysłać Sprzedawcy:
- pocztą na adres korespondencyjny: Zemel, ul. Zakładowa 6, Żabokliki, 08-110 Siedlce;
lub
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@perukiswiata.pl
6. Oświadczenie oraz dokument zakupu (paragon) należy wysłać Sprzedawcy wraz z odsyłanym towarem.
Adres do wysyłki reklamowanego towaru: ZEMEL ul. Zakładowa 6, Żabokliki, 08-110 Siedlce
7. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Umowę Sprzedaży uważa się za niezawartą.
8. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego Zamówienie do realizacji, oferta Klienta dotycząca zawarcia Umowy Sprzedaży przestaje wiązać i Umowę Sprzedaży uważa się za niezawartą.
9. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od Umowy Sprzedaży na opisanych powyżej zasadach, Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu, z zastrzeżeniem zapisów punktów 12. i 16. poniżej.
10. Jeśli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
11. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
12. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy nie później niż w ciągu 2 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, na koszt własny, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt.
13. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
14. Zwrot środków na rzecz Konsumenta nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
15. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
16. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
Peruka jest produktem higienicznym, mającym bezpośredni kontakt ze skórą. Warunkiem koniecznym dokonania zwrotu jest odesłanie peruki w stanie jakim klient ją otrzymał tzn. peruka nie może przesiąknąć zapachami np. papierosów, wilgoci, perfum. Nie może ona posiadać cech noszenia (przez peruki można przenieść choroby skóry oraz pasożyty), włosy nie mogą być splątane, powinny mieć zachowaną fryzurę fabryczną. Konieczny jest zwrot peruki w opakowaniach firmowych z nieuszkodzonymi metkami/plombami. Po zorientowaniu się, że peruka nie odpowiada naszym wymaganiom, należy ją niezwłocznie odesłać wraz z oryginałem paragonu wypełnionym dokumentem zwrotu oraz wszystkimi dodatkami. Mierzenie peruki w domu po zakupie powinno odbyć się na specjalnym czepku zakupionym wraz peruką aby przeciwdziałać przenoszeniu chorób skóry. W przypadku stwierdzenia, że peruka była użytkowana w sposób wykraczający poza konieczny, naliczone będą koszty doprowadzenia peruki do stanu w którym peruka z powrotem będzie mogła być sprzedana, tj dezynfekcja peruki 20 zł, mycie peruki od 20-35 zł, stylizacja peruki od 20 zł-150 zł.
17. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od Umowy Sprzedaży w trybie niniejszego rozdziału, Konsument ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą na podstawie art. 34 ust. 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta w zw. z art. 471 k.c., za zmniejszenie wartości towaru, będące wynikiem korzystania przez Konsumenta (w tym noszenie i używanie peruki) w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu (peruki).
- W przypadku zmniejszenia wartości Produktu na warunkach określonych w pkt. 17 Sprzedawca poinformuje Konsumenta o kwocie odszkodowania za wyrządzoną szkodę, przesyłając do Konsumenta informację wraz opisem wykrytej szkody i kwoty odszkodowania.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do potrącenia kwoty odszkodowania za zmniejszenie wartości Produktu (peruki) z kwoty zwracanej Konsumentowi w wyniku odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
18. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 Ustawy, a w szczególności w odniesieniu do umów w których:
- przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi Produktami.